Kokkuvõtvalt minust ja uuest ideest

Kokkuvõtvalt, kuidas minust on saanud see kes ma olen.

Huvi ettevõtluse vastu tekkis minus juba päris varakult, meenutades lapsepõlve…

Käies koolis neljandas klassis, kus minu tol aja sõbrad ja koolikaaslased said taskuraha enamasti oma vanematelt, pidin mina oma taskuraha aga ise teenima. Üsna peagi hakkasin oma uues koolis müüma erinevaid reklaamfirmade nänni (pastakad, kaustikud, võtmehoidjad jms). Müüki tegin hästi ja tavaliselt sai kaup kiiremini otsa, kui seda juurde suutsin hankida. Teenitud raha ma ei raisanud, vaid kogusin, sest minu järgmiseks eesmärgiks oli hakata arvuteid komplekteerima. Üsna peagi sain alustada uue tegevusega, kus otsisin arvuti komponente soodsalt ja ehitasin nendest uued töö- ja mänguritemasinad kokku, mis läksid otse ka müüki. Tegelesin sellega pea 16 eluaastani, kuni otsustasin alustada iseseisvat elu ja kolisin kodust välja.

19 aastaselt alustasin oma esimese firmaga Claiden OÜ, mis pakkus sõiduvahendite käsipesuteenust Laagri alevikus. Eesmärgiks oli pakkuda meeldivat ja sõbraliku teenindust ning  kõrgemat teenuse kvaliteeti, kui konkurendid. Lähiümbruses olnud pesulad panid järjest oma uksi kinni, sest kliendid tulid minu pesula üle. Mäletan, kui käidi küsimas, kas ma pesulat müüa ei sooviks. Ma ei müünud firmat seni kuni tekkis sundolukord, kus pidin minema sõjaväkke. Pesulat ma ei müünud teistele koheselt konkreetsel põhjusel – äritegevus ei sõltu asukohast, vaid pakutavas teenuse kvaliteedis ja oma kliendi hindamises. Autopesula tegutseb tänapäevani edasi, nüüdsest juba teise nime all.

Peale sõjaväge minu elu muutus ja keskendusin rohkem koolile ja õppimisele. Peale isikliku elu suuremaid muutusid läksin proovima palgatöid. Igas firmas, kus ametit pidasin olin edukas ja nõutud töötaja aga ma ei suutnud nendel kohtaldel töötada üle kahe aasta. Analüüsides ennast sain aru, et mind ei ole võimalik panna ühte “kasti”, mille sees ma saan ja pean toimetama. Arvan, et kes juba on alustanud ettevõtlusega, see enam palgatööle tagasi ei suundu.

2017 aastal sai loodud Start-Up ettevõte Valvetec, milles eesmärgiks on pakkuda nõrkvoolusüsteemide terviklahendusi, kus klient saab kõik tooted ja teenused ühest kohast. Tänu professionaalsele ja mõneti pedantsele meeskonnale sai pandud slogan “Garanteeritud Turvalisus”. Firma loomiskes oli hea aeg, sest hiljuti sai loobutud palgatööst. Minu peamiseks ülesandeks jäi välja töötada kogu turunduse kontseptsioon ettevõttele. Sama päeva ideega sai genereeritud firmale nimi “Valvetec”, mis sai tuletatud valvesüsteemidest ja tec inglise keelsest lühendist technology. Turunduse aluseks arendasin veebilehe, mille funkstionaalsust, UI ja UX-i kiitis ka rahvusvaheline korporatsioon Httpool. See on olnud üks suurimaid tunnustusi minule. Kogu kontseptsioon oli loodud kvaliteedi peale ehk sihtrühmaks oli leida omale häid partnereid, kes samuti oskavad hinnata kvaliteeti. Uue ettevõtte areng oli kiire ja  positiivne. Valveteci veebileht täitis ja täidab siiani oma eesmärki ideaalselt ja seda tõestavad kvaliteetsed päringud ja ettevõtte jõuline kasv 100% kolm aastat järjest.

2020 aastal sain aru, et minu suurim panus Valvetec loomisele oli õige turundusstrateegia välja töötamine ja selle rakendamine. See oli protsess, mida nautisin kõige rohkem. Inimesed võiks alati tegeleda sellega, mis neile kõige enam meeldib, sest tagajärjeks on alati suurem väärtus ja rahulolu. 

Uus projekt, idee ja eesmärk.

Varasemalt oma elus võitlesin eluvoolule vastu, mis tõi aga palju erinevaid keerulisi olukordi minu eluteele. 2021 aasta alguses muutsin oma mõtlemisviisi ja keskendusin rohkem enesele – mis mulle meeldib teha, milles olen hea, mis on minu väärtused ja kuhu tahan jõuda.

Aasta alguseks olin enda jaoks uued prioriteedid ja sihid paika seadnud. BNI (Business Network International) liikmetele pakkudes erinevaid digiturnduse lahendusi selgus minu jaoks, et turul on palju ettevõtteid, kes oskavad klientidelt summasid küsida aga pakutav teenuse kvaliteet ei ole tasakaalus makstud väärtusega. Auditite käigus näitasin oma partneritele, mis seis neil reaalselt turundusega on. Mitmel firmal aitasin digiturunduse taas korda seada. Tulemused on kõik mõõdetavad ja statistika väljendus ka reaalses müügis. BNI liikmed nägid minu väärtust ja motiveerisid mind välja tulema uue digiagentuuriga.

Tänapäeval IT maastikul on trend liikumas 360 teenuste suunas, kus partner/klient saavad kõik tooted ja teenused ühelt ettevõttelt tellida, mis kokkuvõttes võidab aega ja raha. Uus arendatav digiagentuur ei ole lihtsalt agentuur, mis pakub digiturundust ja kodulehti, vaid keskendub kvaliteedile ja personaalsusele. Eesmärgiks on igale partnerile leida läbi koostöö turunduse kontseptsioonid, mis vastavad just tema ettevõtte tegevuse iseloomuga. Lisaks on mõeldud investeeringud sisearendustele, mille käigus luuakse uudseid tarkvaralisi rakendusi ja platvorme. Arendsute idee on muuta meie elu lihtsamaks ja võita juurde meile kõige kallimat ressurssi ehk AEGA.

Antud digiagentuuri arendus on minu elu suurim projekt. See on uudne lähenemine ja vajab turule tulekuks aastast eeltööd, mis sai alguse 2021 aasta veebruarist. Selle idee eesmärgiks on mul täita kaks soovi. Esiteks ma soovin pakkuda uudseid ja toimivad 360 digitaalseid lahendusi, mis muudavad minu partnerite elu lihtsamaks ja nende ettevõtted edukaks. Teise soovina saan rakendada end seal, kus mul on huvitav ehk partneritega koostöös töötada välja uudseid turunduskontseptsioone ja neid rakendada. 

Minult on palju küsitud, miks ma armastan seda, mida ma teen? Minu vastus on alati sama: “Mul ei hakka kunagi igav, sest kõik projektid on erinevad, huvitavad ja uudsed minu jaoks. Luues uut kontseptsiooni ma pean minema oma partneri kingadesse, mõistma teda kui ka tema äri. Peale seda lähen ma oma partneri kliendi rolli, et mõista kuidas ma antud toodet või teenust leiaksin  ja mille põhjal valikud teen. – Need on rollid, mida saan alati erinevate projektide käigus läbi mängida. See on minu viis õppimaks ja laiendamaks oma silmaringi erinevates ärilistes valdkondades, samal ajal luues väärtust oma partnerile. WIN – WIN situation.” 

The only way to do great work is to love what you do. If you haven't found it yet, keep looking. Don't settle. As with all matters of the heart, you'll know when you find it.

Steve Jobs

Lisa kommentaar